Dieta a występowanie depresji poporodowej

Dietetycy i lekarze już od wielu lat przypominają nam, jak ważna dla dobrego funkcjonowania organizmu jest zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta. Dzięki komponowaniu posiłków w taki sposób, aby zawierały one wszystkie niezbędne składniki odżywcze możemy uniknąć wielu różnych chorób, m.

in. cukrzycy, otyłości oraz schorzeń układu krążenia.

Okazuje się, że odpowiednia dieta może uchronić nas także przed poporodową depresją. Jak to możliwe? Taki właśnie wniosek płynie z badań przeprowadzonych przez Michelle Price Judge z Uniwersytetu Connecticut w Mansfield na kilkudziesięciu kobietach w ciąży.

Polegały one na podawaniu uczestniczkom 300 miligramów kwasu dokozaheksaenowego, czyli kwasu tłuszczowego omega-3, występującego m.in.

w tłustych rybach. Dawka przyjmowana przez kobiety odpowiadała połowie ilości substancji zawartej w standardowej porcji łososia.

Okazało się, że dzięki temu można znacznie obniżyć ryzyko wystąpienia depresji poporodowej, nawet u kobiet, które miały do tego predyspozycje. Badacze zalecają więc, aby kobiety w ciąży przynajmniej dwa razy w tygodniu jadły pokarmy zawierające duże ilości kwasów omega-3.

nokia6300.pl